Αγαπητοί και φιλόμουσοι αναγνώστες, ο λόγος της συγγραφής του παρόντος έργου, δεν είναι για να προστεθεί ένα ακόμη Θεωρητικό της Βυζαντινής Μουσικής στα ήδη πολλά κυκλοφορούντα, αλλά για να καταθέσω το καταστάλλαγμα της πολυετούς διδακτικής εμπειρίας μου στα Ωδεία και στις Σχολές Βυζαντινής Μουσικής της Χώρας μας στα οποία δίδαξα και διδάσκω για να βοηθήσω, όπως καλύτερα πιστεύω, στην εκμάθηση και διάδοση της πατρώας Μουσικής μας.
Αριθμός Σελίδων: 180
Διαστάσεις: 16,5 x 24,5 εκ
Τιμή: 20 ευρώ
Βάση του παρόντος έργου, όπως είναι φυσικό, είναι το «Μέγα Θεωρητικόν» του Χρύσανθου, αφού πάνω στο έργο αυτό στηρίζεται όλο το οικοδόμημα της εν χρήσει Βυζαντινής Μουσικής Παρασημαντικής.
Περιεχόμενα Βιβλίου
Μέρος Πρώτον
- Εισαγωγή στην Βυζαντινή Μουσική
- Η Φυσική Διατονική Κλίμακα. Παραστατικό Διάγραμμα.
- Χαρακτήρες της Βυζαντινής Μουσικής.
- Χαρακτήρες Ποσότητας (απλοί)
- Μαρτυρίες (Διατονικές – Χρωματικές)
- Μουσική ανάγνωση
- Ρυθμός – Μέτρον
- Η Φυσική Διατονική Κλίμακα
- Ανάβαση και Κατάβαση μιας Φωνής
- Ασκήσεις 1, 2, 3
- Το Υφέν. Άσκηση 4
- Ασκήσεις με Ίσον, Ολίγον και Απόστροφο. Ασκήσεις 5, 6, 7.
- Εκμάθηση Πεταστής. Ασκήσεις 8, 9.
- Εκμάθηση Κεντημάτων. Ασκήσεις 10, 11
- Άσκηση 12.
- Χαρακτήρες αυξάνοντες τον χρόνο
- Ασκήσεις με κλάσμα. 13, 14
- Άσκηση με Απλή. 15
- Άσκηση με Διπλή. 16
- Άσκηση με Τριπλή. 17
- Σιωπές ή Παύσεις. Ασκήσεις 18, 19.
- Άσκηση 20
- Άσκηση 21. (Με Κλάσμα και Απλή)
- Άσκηση 22. (Με Διπλή και Τριπλή)
- Άσκηση 23. (Με Κεντήματα επάνω στο Ολίγον)
- Ασκήσεις 24, 25. (Με Κεντήματα κάτω από το Ολίγον)
- Άσκηση 26. (Το Ολίγον ως στήριγμα)
- Η Υπορροή.
- Άσκηση 27.
- Παραλλαγή – Μέλος. Ασκήσεις 28, 29.
- Ασκήσεις 30, 31
- Σύνθετοι Χαρακτήρες Ποσότητας (Πίνακας)
- Διάστημα Τρίτης. Ασκήσεις 32, 33, 34
- Μέλη με Διαστήματα Τρίτης. Ασκήσεις 35, 36, 37
- Διάστημα Τετάρτης. Άσκηση 38.
- Μέλη με Διαστήματα Τετάρτης. Ασκήσεις 39, 40
- Διάστημα Πέμπτης. Άσκηση 41.
- Μέλη με Διαστήματα Πέμπτης. Ασκήσεις 42, 43, 44, 45
- Διάστημα Έκτης. Ασκήσεις 46, 47.
- Άσκηση 48.
- Διάστημα Εβδόμης. Άσκηση 49.
- Διάστημα Ογδόης.
- Άσκηση 50.
- Μέλος με Διάστημα Ογδόης. Άσκηση 51.
- Εξήγηση συμπλοκής σύνθετων Χαρακτήρων Ποσότητας.
- Ισομερής διαίρεση του Χρόνου. (Γοργόν, Δίγοργον, Τρίγοργον)
- Ασκήσεις με Γοργόν. Άσκηση 52.
- Ασκήσεις 53, 54, 55, 56.
- Ασκήσεις 57, 58, 59.
- Ανισομερής διαίρεση του Χρόνου. Άσκηση 60.
- Ασκήσεις 61, 62, 63.
- Άσκηση 64.
- Συνεχές Ελαφρόν. Ασκήσεις 65, 66, 67.
- Ασκήσεις 68, 69.
- Το Δίγοργον. Ασκήσεις 70, 71, 72.
- Το Τρίγοργον. Ασκήσεις 73, 74.
- Το Αργόν. Άσκηση 75
- Το Ημιόλιον. Άσκηση 76.
- Το Δίαργον. Άσκηση 77.
- Παρεστιγμένα Γοργά και Δίγοργα.
- Χαρακτήρες Ποιότητας (Άχρονες Υποστάσεις)
- Το Ψηφιστόν. Άσκηση 78.
- Μέλος με Ψηφιστόν. Άσκηση 79.
- Η Βαρεία. Άσκηση 80
- Μέλος με Βαρείαν και Ψηφιστόν. Άσκηση 81.
- Το Ομαλόν. Άσκηση 82.
- Μέλος με Ομαλόν. Άσκηση 83.
- Το Αντικένωμα. (Απλό – Έγχρωνο)
- Άσκηση 84 (Με απλό Αντικένωμα)
- Άσκηση 85 (Με έγχρονο Αντικένωμα)
- Μελωδικό παράδειγμα με Αντικένωμα. Άσκηση 86.
- Ο Σύνδεσμος. Άσκηση 87.
- Μέλος με Σύνδεσμο. Άσκηση 88.
- Το Ενδόφωνο.
- Μέλος με Ενδόφωνο. Άσκηση 89.
- Ανάλυση Πεταστής
- Ανάλυση Κεντημάτων
- Ανάλυση Βαρείας.
- Ανάλυση Συνδέσμου.
- Ανάλυση Ομαλού.
- Πίνακας Υφέσεων και Διέσεων
- Ασκήσεις με Διέσεις
- Μέλη με Διέσεις.
- Ασκήσεις με Υφέσεις.
- Μέλη με Υφέσεις.
- Περί Χρόνου ή Χρονικής Αγωγής
Μέρος Δεύτερον
- Περί των Ήχων της Βυζαντινής Μουσικής
- Περί των Γενών της Βυζαντινής Μουσικής
- Συστατικά – Χαρακτηριστικά των Ήχων
- Τα είδη των Εκκλησιαστικών μελών
- Οι Φθορές στη Βυζαντινή Μουσική
- Παραχορδή
- Οι Χρόες στη Βυζαντινή Μουσική
- Ο Ζυγός
- Η Σπάθη
- Το Κλιτόν
- Ιδιώματα των Ήχων – Έλξεις
- Περί Επεισάκτων Μελών
- Οκτάχορδο Σύστημα
- Πεντάχορδο Σύστημα (Τροχός)
- Τετράχορδο Σύστημα (Κατά Τριφωνίαν)
ΔΙΑΤΟΝΙΚΟΙ ΗΧΟΙ
- Ήχος Πρώτος
- Ήχος πλάγιος του Πρώτου
- Ήχος Τέταρτος
- Ήχος πλάγιος του Τετάρτου
ΕΝΑΡΜΟΝΙΟΙ ΗΧΟΙ
- Ήχος Τρίτος
- Ήχος Βαρύς
ΧΡΩΜΑΤΙΚΟΙ ΗΧΟΙ
- Ήχος Δεύτερος’
- Ήχος πλάγιος του Δευτέρου
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΩΝ ΗΧΩΝ
- Βασικοί Κανόνες τονισμού
- Η ορθογραφία των ποιοτικών και ποσοτικών Χαρακτήρων
- Η ορθογραφία του Ομαλού
- Η ορθογραφία των Κεντημάτων
- Η ορθογραφία διπλής συνεχούς καταβάσεως
- Μεταφορά της Βυζαντινής Μουσικής στη Δυτική Μουσική
- Μεταφορά Πρώτου Ήχου
- Μεταφορά πλαγίου του Πρώτου Ήχου
- Μεταφορά Τετάρτου Ήχου
- Μεταφορά πλαγίου του Τετάρτου Ήχου
- Μεταφορά Δευτέρου Ήχου
- Μεταφορά πλαγίου του Δευτέρου Ήχου
- Μεταφορά Τρίτου Ήχου
- Μεταφορά Βαρέος Ήχου
Οι Απαρχές της Μουσικής
Η Μουσική στην Αρχαία Ελλάδα
Η Κωδικοποίηση της Μουσικής στην Αρχαίαν Ελλάδα.
Αρχαιοελληνική Μουσική και Παραδοσιακή Μουσική
Μέρος Τρίτον - Μελωδικά Παραδείγματα
- Ειρμολογικά
- Ειρμολογικά κατά τριφωνίαν
- Στιχηραρικά
- Παπαδικά
- Ειρμολογικά
- Στιχηραρικά
- Παπαδικά
- Ειρμολογικά
- Στιχηραρικά
- Παπαδικά
- Ειρμολογικά
- Στιχηραρικά
- Παπαδικά
- Ειρμολογικά
- Στιχηραρικά
- Παπαδικά
- Ειρμολογικά
- Στιχηραρικά
- Παπαδικά
- Ειρμολογικά
- Στιχηραρικά
- Παπαδικά
- Ειρμολογικά
- Στιχηραρικά
- Παπαδικά